Siła internetu rośnie w ekspresowym tempie. Coś, co jeszcze kilkanaście lat temu wydawało się poza zasięgiem, dziś jest chlebem powszednim. Dostęp do sieci mamy teraz praktycznie cały czas, a za pośrednictwem naszego telefonu lub komputera możemy robić zakupy, opłacać rachunki lub najzwyczajniej zarabiać. Z tego powodu internet stał się idealnym miejscem na reklamowanie własnego przedsiębiorstwa oraz usług. Coraz śmielej pojawiają się opinie, że reklama prasowa przestała mieć znaczenie. Jak się jednak okazuje, tego rodzaju komunikaty są przedwczesne, a reklama w gazetach i czasopismach łatwiej wpada w oko i dłużej ją zapamiętujemy.
Reklama drukowana dość istotną przewagę nad materiałami zamieszczanymi w internecie, a mianowicie charakter odbiorców – czasopisma i prasę codzienną czytają z reguły osoby starsze, które są w stanie podjąć konkretne działanie związane z reklamą, np. wykonać telefon do ogłaszającego się usługodawcy.
W przypadku różnego rodzaju konferencji i prezentacji, jako materiały reklamowe nadal dominują przedmioty drukowane takie jak foldery, gazetki i ulotki. Oczywiście i tutaj widać już zasięg internetu, ponieważ część newsletterów i ofert przesyłana jest do zainteresowanych drogą mailową, jednak prawdopodobnie jeszcze przez najbliższych kilka lat papier będzie miał w tym przypadku przewagę.
Z tego względu warto zadbać o odpowiednią prezencję stanowiska na targach lub warsztatach i udostępnienie potencjalnym klientom jakościowych materiałów. Drukowane oferty produktów najlepiej jest umiejscowić na pierwszym planie. W tym pomocny będzie nawet standardowy stojak na gazety. W przypadku ulotek należy pamiętać, że muszą być one jak najbardziej chwytliwe i w tym wypadku forma ma górować nad treścią. Ulotka ma przede wszystkim przykuć wzrok klienta i chociaż na chwilę zainteresować go produktem lub usługą w taki sposób, aby sam chciał sięgnąć po więcej informacji.
Alternatywą dla stojaka na ulotki są hostessy. O skuteczności takiej formy reklamy może świadczyć ilość osób zatrudnianych na takie stanowisko. Praktycznie zawsze, gdy przechadzamy się po galerii handlowej lub głównych ulicach miasta, mijamy się z hostessami reklamującymi produkt i zachęcającymi do zapoznania się z ofertą konkretnego przedsiębiorstwa. Pomimo swojej skuteczności, zatrudnianie hostess ma też słabsze strony, chociażby koszty z tym związane. Stojak na ulotki ma z pewnością mniejszy zasięg, jednak jest dużo tańszy dla właściciela firmy, zwłaszcza w dłuższej perspektywie.
Skuteczność reklamy drukowanej uzależniona jest także od jej lokalizacji oraz okolicznej konkurencji. Miejskie ulice są zalewane setkami kolorowych bannerów, przez co zarówno piesi, jak i kierowcy nie zwracają uwagi na większość plakatów. Z tego względu należy dokładnie przemyśleć umiejscowienie takiej reklamy. Najlepsze są miejsca, w których ludzie są zmuszeni do czekania na coś, np. przystanki komunikacji miejskiej, dworce lub wyjścia z supermarketów.